2013. szeptember 16., hétfő

Önbecsüléserősítő gyakorlat 1.



Előző posztomban megvillantottam egy kicsit, hogy miért fontos az önbecsülésünk ereje és stabilitása. Most pedig következzen néhány gyakorlat, az erősítéséhez.
Ennek a gyakorlatnak az alapját J. Canfield és J. Switzer: A siker alapelvei c. könyvében lévő gyakorlat adja, amit összekombináltam, és Én így alkalmaztam őket.



1. gyakorlat
A leltárkészítés eddigi sikereidről gyakorlat hozzásegít ahhoz, hogy véglegesen meggyőzd saját magadat, hogy értékes és sikeres ember vagy. 
Oszd fel eddigi életedet három vagy négy egyforma szakaszra, és mindegyik időszakról írj le 30-40 olyan sikert, amire büszke vagy és jó érzéssel tölt el, hogy azt elérted.
Gyűjts össze legalább 100 sikert. Írd fel a listádra az egészen apró dolgokat is, mert azok is eredmények, még ha nem is tulajdonítasz nekik nagy értéket. De hidd el, hogy azok, mert eddigi életed alakulásának sikeres részei.

Például, ha negyven-ötven közötti korú vagy, ahogy Én is, akkor három szakaszt jelölj meg.

1. szakasz 1-15 éves kor közötti sikerek:  megtanultam biciklizni, úszni, úttörő kitüntetést kaptam, őrsvezető voltam, megnyertem több iskolai sportversenyt, az iskolai rajzkiállításon az én munkáim voltak mindig a legjobbak, jó hangom miatt mindig én kezdtem a közös osztályénekeket, nótafa voltam, megbízhatóságom miatt rám bízták a sportszertár kulcsát, én voltam a sulimikulás, a legügyesebben és a legszebben tudtam kisdobos és úttörőnyakkendőt kötni stb.

2. szakasz 16-30 éves kor közötti sikerek: riportműsorom volt a gimi-rádióban, elköltöztem a szüleimtől és megkezdtem az önálló életemet, gólyatábort vezettem, diplomát szereztem az egyetemen, megcsináltam a nyelvvizsgámat, megszereztem a jogosítványomat, búvárvizsgát tettem,  megtanultam palacsintát csinálni, aktív tagja lettem egy civil szervezetnek, amatőr fotóim egy fotópályázaton díjat kaptak, családot alapítottam, gyerekruhákat varrtam stb.

3. szakasz 30-45 éves kor közötti sikerek: megszereztem a második diplomámat, elindítottam a saját vállalkozásomat, felépítettem első házamat, előadásokat tartottam az egyetemen, népszerű weboldalt szerkesztettem, gyerekeimnek megfelelő anyagi és érzelmi hátteret biztosítottam, cikkeket írtam egy online magazinnak, létrehoztam egy civil szervezetet, menedzseltem egy rakás sikeres projektet, megtanultam gyöngyöt fűzni stb.

Az összeírás után vedd elő hetente egyszer-kétszer ezt a listát, olvasd el újra és újra, némelyiket még fel is idézheted, és tudatosíthatod magadban, hogy milyen kemény és kitartó voltál, hogy azt az eredményt elérted. Legyél büszke ezekre a sikerekre! Néhány átolvasás után már csak akkor kell elővenned, ha valami kudarc ér, és a sikereid újraolvasása, átélése felülírja majd az akkori kudarcod megélését. Ekkor már csak megrázod magadat, tanulsz a kudarcodból és már sérülés nélkül, magabiztosan mehetsz is tovább, mert tisztában vagy az értékeiddel.

Az egyik legjobb dolog az életben az erős önbecsülés! Sok-sok millió forintért sem adnám oda, mert tudom, hogy ez az élet egyik legnagyobb kincse!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...