2013. szeptember 18., szerda

Az érzések és a gondolatok segítenek :)

Jó pár hetes zavaros gondolkodású szakasz van mögöttem,  mert a nyáron minden összekuszálódott a fejemben. A coachos tevékenységekről olyan információkat kaptam, amelyek egy kicsit lehangoltak, és alábbhagyott tőle a lelkesedésem. Ezek az infók pedig gyakorlott coachoktól valók voltak, méghozzá az, hogy ebből nem lehet megélni. Pedig nekem szükségem van arra, hogy az önálló életemet finanszírozni tudjam, és hosszútávon nem szívesen adnám lejjebb a jelenlegi életszínvonalamat. 

Kerestem a lehetőségeket a fejemben, és mindenféle kusza gondolatok kavarogtak bennem, hogy hogyan is lehetne úgy elindítani magamat, hogy rövid időn belül eredményes legyen az, amit csinálok.
A coacholást semmiképpen nem adom fel, mert már megtapasztaltam az ízét, és tudom, hogy jó döntést hoztam akkor, amikor efelé irányítottak a megérzéseim. Jelenleg van már három kliensem :)
De a több éve coacholó új ismerősök tapasztalatai, és az azóta tudatosan szerzett információk, miszerint tényleg nehezen lehet betörni a jól fizető piacra, arra ösztönzött, hogy gondoljam át a terveimet. Erre jó az, ha rugalmasan kezeljük a céljaink eléréséhez vezető utat, és ha szükséges, akkor változtassunk.

Akkor Én most változtatok!

Feltettem azt a kérdést, hogy: ,,Mi lehet az, amivel kombinálni tudom a coachozást úgy, hogy abból jó jövedelemre tegyek szert?"
És vártam a választ! Vártam azokat a sugallatokat, gondolatokat, érzéseket, amelyek majd megmutatják, hogy mi az, ami jól jöhet hozzá.  

Feltettem egy újabb kérdést:  ,,Milyen coachként lehetek Én első és egyedüli a piacon? Ami még nincs, és újként betörhetek vele. Majd ezt a területet fejlesztem tökéletesre, és ez hozza meg a sikert számomra."
És újra vártam a választ!

Kb. 3 hete jött egy apró ötlet: "Településfejlesztés a coaching módszereivel"
Ha már településfejlesztő szakmérnök vagyok, 8 évnyi tapasztalattal a hátam mögött, valamelyest szeretem, és egész jól csinálom ezt a munkát, akkor célszerű ötvözni a meglévő tudást, tapasztalatot az új terveimmel. 
Ezen elcsemegézgettem 1-2 hétig, tervezgettem, vizualizáltam, mit-hogyan fogok elindítani, láttam magamat, ahogyan különböző szervezeteknél előadásokat tartok erről a témáról, ahogyan polgármestereket coacholok a sikeres településfejlesztés eredményéért stb. 

Aztán megint jött egy kisebb káosz. Az elindulásomhoz gyűjtögetett pénzem nagy részét be kellett tennem a családi kasszába, mert vészhelyzet volt, amit nem tudtunk máshogy megoldani. Újratervezés, nem lesz elég pénzem az induláshoz, nem fogok tudni több hónapra albérletet fizetni és a tervezett budapesti megélhetésemet biztosítani. 
Persze, bennem is okozott némi feszültséget ez az állapot, mert eléggé céltudatosan szedegettem össze az eddigi pénzemet, és dolgoztam érte rendesen, de irányítva a gondolataimat, ahogy tanultam a sok-sok önfejlesztő könyvből és előadásból, tudtam, hogy találok megoldást erre a helyzetre is.

Újra kérdezés: ,,Mi legyen a következő lépés ahhoz, hogy a kitűzött céljaimat elérjem: önálló életet kezdjek, és sikeres coachként eltartsam magamat az elképzelt életszínvonalon?"

És most, Jack Canfield és Janett Switzer: A siker alapelvei c. könyv egyik gyakorlatát olvasva és jegyzetelve, újra bevillant valami. Valami, amivel újra tudok mit kezdeni. 
Annyira erősen van a fejemben, azóta nem hagy szabadulni ez a gondolat. Gyorsan le is írtam mindent, ami akkor ömlesztve az eszembe jutott, mert nálam az ilyen hirtelen jövő gondolatok az igaziak. 

Hamarosan megosztom Veletek is :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...