2013. augusztus 13., kedd

Önmarketingem, ahogy jónak látom


Az elmúlt hetekben a fotón látható papíralapú könyveket bújtam, de emellett még néhány e-book is mögöttem van már. A számomra és a leendő coach munkám számára hasznos információkat kijegyzeteltem, mert így sokkal könnyebben meg tudom jegyezni őket. Néhány gyakorlatot pedig ki is próbáltam magamon, ami még újként jelent meg előttem.

A coach képzésben augusztus végére már legalább egy ügyféllel megkötött szerződést kell magammal vinni, úgyhogy el kellett kezdenem megtervezni az önmarketingemet.

Az önmenedzselésem lépései a következők:
  1. névjegykártya készítés és osztogatás
  2. személyes papíralapú portfólió összeállítás
  3. saját weboldal kialakítás - online portfólió
  4. szakmai profil Facebook-on és IWIW-en
  5. szakmai coach-os blog elindítása, rendszeres vezetése
  6. direktmegkeresés - kapcsolati tőkém felhasználásával
  7. riportra jelentkezés a térségi médiában 
  8. tematikus blogok, honlapok követése, csatlakozás, kommentelés
  9. célzott marketing - hozzászólásaimhoz belinkelem a web-es elérhetőségemet 
Ennyi mindent terveztem a saját magam reklámozására. Mivel egy kis faluban élek, az ország keleti perifériáján, ezért ezt a hátrányt az előnyömre fordítom. Kihasználom, hogy errefelé még a nagyon magas szinten lévő emberkék sem tudják, hogy mi is ez a ,,coacholás", úgyhogy teljesen szűz területen értékesíthetem magamat. Tudom azt, hogy az itt élő emberek kb. 3 %-a tudja értékelni és megfizetni ezt a szolgáltatást. Nekem pedig most éppen ebből a 3%-ból kell klienseket választani a gyakorló feladatok teljesítéséhez.
Ehhez most a direkt megkeresést  találtam a legeredményesebb technikának. Ez azt jelenti, hogy átgondoltam, hogy kik azok az ismerősök, akik megértik ezt a munkát, akik nem fognak ,,űrlénynek" képzelni, ha előállok megint ezzel a coachos szöveggel.
Úgyhogy összeírtam egy 10-es listát a meglévő térségi kapcsolataimból. Figyeltem arra, hogy kb. 20 km-es körzetben legyenek, mert nem szeretnék az utazásra sokat költeni, ugyanis 6+1 alkalmasra terveztem egy-egy coach folyamatot. Összeállítottam egy személyes hangvételű, papíralapú portfóliót, amit egyfajta promóciós anyagként használok ebben a szakaszban, kinyomtattam belőle 50 példányt és  eljuttattam őket a listámon lévő emberekhez. Volt, akinek személyesen adtam át, és volt, akivel telefonon egyeztettem, hogy hová postázhatom. 
Azzal a személyes kéréssel fordultam hozzájuk, a segítségüket kérve, hogy ajánlanak coach-ként azoknak az ismerőseiknek, akiknek szüksége van ilyen jellegű szolgáltatásra. Senki nem utasította vissza a kérésemet, továbbították az anyagomat, és egy héten belül 4 jelentkező kliensjelöltem lett a gyakorláshoz. Ez több, mint nagyszerű!
A promóciós anyagomat hamarosan részletesen is bemutatom.

De ez még csak a gyakorló szakaszom, emellett készülnöm kell a képzést követő időszakra is, amikor már teljes bedobással fogok coach-oskodni :) Alig várom!!!
Úgyhogy ezzel párhuzamosan már a jövőre is fókuszálok, így a fent felsorolt önmenedzselési tervek már a 2014. évi időszaknak az előkészületeit is magába foglalják. A személyes weboldal, a szakmai blog, a célzott marketing stb. mind-mind a munkám terepének kialakítására irányulnak. 

Nagyon lelkesen teszem a dolgaimat, mert látom az eredményt, és ez ad egy olyan erős belső motiváltságot, amit már régen éreztem magamban. Az eredmény pedig nem más, mint az, hogy egy nagyszerű szakmai felkészültségű coachként élem az önálló életemet. Főnökök és beosztottak nélkül, olyan közegben, ami számomra a legideálisabb.
De hát erre a szakaszra várok már másfél éve! Végre benne vagyok a magam által megtervezett folyamatban!!!!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...